duminică, 25 februarie 2024

Guvernul României a Reintrodus Ștampila Obligatorie pentru Angajatori.

Surprinzător, Guvernul României a emis Ordonanța de Urgență (OUG 70/2023) care a readus în prim-plan obligativitatea aplicării ștampilei în documentele eliberate de angajatori. Această mișcare a stârnit discuții aprinse și a generat controverse în rândul opiniei publice, întrucât contravine tendințelor de simplificare administrativă și de digitalizare pe care le-au promovat guvernele anterioare.

În ultimii ani, eliminarea obligativității ștampilei a fost un pas înainte către modernizarea administrativă, iar chiar faptul de a cere ștampilă putea fi considerat o abatere disciplinară pentru funcționarii publici conform unor reglementări anterioare. Cu toate acestea, conform articolului 165^1 din OUG 70/2023 a introdus o prevedere care solicită aplicarea ștampilei pe adeverințele eliberate de angajatori și pe documentele necesare stabilirii și/sau recalculării drepturilor de pensie, conform dispozițiilor legale în vigoare.

Argumentul central al Guvernului pentru reintroducerea ștampilei este legat de necesitatea asigurării autenticității și integrității documentelor. De asemenea, se face referire la obligația angajatorilor de a elabora planuri de prevenire și protecție pentru locurile de muncă încadrate în condiții deosebite, precum și la necesitatea menținerii valabilității avizelor de încadrare a acestor locuri de muncă până la o anumită dată.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

blacktech.ro

Postări populare