joi, 10 decembrie 2020

Curieri I Startup Ecommerce I Cum aleg firma potrivită?

Curieri, firme de curierat, servicii poștale, shipping, cuvinte pe care le auzim frecvent în domeniul ecommerce. Este cu siguranță una dintre cele mai importante etape, poate chiar cea mai importantă în ecuația unui magazin online. Indiferent de produsul pe care îl oferim, este obligatoriu ca acesta să ajungă la client; să ajungă repede și mai ales în siguranță (nedeteriorat).

Curieri: întrebări frecvente
Văd pe grupurile de antreprenori aproape în fiecare zi posturi cu următoarele întrebări: Cu ce curieri lucrați ? Ați mai pățit să…. ? De când lucrați cu… ? Care este cea mai bună firmă de curierat ? și lista întrebărilor continuă. Cu siguranță este în continuare una din marile provocări ale segmentului ecommerce.

Dacă ai un magazin online stabil cu peste 100 de livrări pe zi atunci probabil ai construit în timp o relație cu unul sau poate cu mai mulți curieri. Procentul de eșuare ( întârziere, deteriorare pachet, etc. ) în acest caz poate fi unul foarte mic din totalul de trimiteri. Le cunoști dezavantajele dar și avantajele.

Dacă ești la început de drum în segmentul ecommerce atunci o să ai mari bătăi de cap cu trimiterea coletelor la clienți: emoțiile începutului, costuri mari, eșuare livrări, un pachet distrus la care nu ai bifat asigurarea de 1% din valoare produsului, așteptat pe robot 15-45 de minute la callcenter să vezi ce s-a întâmplat și așa mai departe.

Cele mai cunoscute firme de curieri din România
Avem câteva. Unele care își îmbunătățesc permanent serviciul, altele care preferă să amâne dezvoltarea relației cu clientul (adică noi cei care trimitem colete).

Un lucru e cert, #Covid19 a propulsat afacerile firmelor de curieri cu ceva ani în avans. Acest aspect nu este neaparat rău dar poate fi dacă reacția acestor companii nu este pe măsură.

Haideți să vedem care sunt cele mai cunoscute firme de curierat din România.
DHL I TNT I Fan Courier I Urgent Cargus I NemoExpress I Sameday I DPD I GLS I

Cum taxează firmele de curieri
Pe teritoriul României, livrările plicurilor/coletelor sunt promise (nu și garantate prin penalități) de majoritatea companiilor într-un interval de 24 – 48 de ore. În aceste condiții companiile taxează aceste servicii în felul următor:

Primul kilogram – tariful de plic sau primul kilogram este fix și diferă în funcție de volumul de livrări; media tarifului fix ( primul kilogram ) este între 10 lei + TVA și 21 lei + TVA

Greutate – după primul kilogram, următoarele se taxează prin înmulțirea numărului de kilograme cu tariful negociat, media pe România este în jur de 1 leu + TVA

Greutate volumetrică – FedEx și UPS au introdus pentru prima dată în 2015 acest termen. Avem deja companii de curieri din țară care cer dimensiunile coletului ( pe lângă greutate ) ceea ce înseamnă că au și o formulă stabilită de calcul pentru greutatea volumetrică.

Kilometri adiționali – Da, chiar dacă suntem în anul dezvoltării acestor companii și majoritatea au sedii, livrări sau colaboratori peste tot, unele mai taxează kilometri suplimentari pentru anumite: comune, sate, localități.

Recomandare MyEbox: Firmele de curieri au început să auditeze, să verifice greutatea la mare parte din coletele pe care le transportă. Verificați bine greutatea fiecărui colet înainte de trimitere.

Platformele integrate de curieri sunt soluția pentru un startup ecommerce
Da, soluția pentru atunci când ești la început de drum este o platformă care integrează mai mulți curieri în același panou. În ultima perioadă au apărut mai multe astfel de soluții și consider că, indiferent de alegerea pe care o faci, aceasta este varianta perfectă.

Avantaje
  • panouri de administrare mult mai friendly decât a companiilor de curierat;
  • ai tarife corecte și la volum mic de expedieri, deoarece acestea sunt negociate de platforme cu fiecare firmă de curierat în parte;
  • posibilitatea de a alege la fiecare colet, compania de curierat, cu cel mai bun tarif în funcție de greutate, volum, destinație;
  • suport clienți mai rapid și mult mai eficient ( pe probleme legate de platformă, dar în unele cazuri și pe probleme legate de livrări, preluări, etc )
  • comenzile merg automat din aceste platforme către curieri
Dezavantaje
  • legătura directă, în caz de necesitatea apelării acestora, este tot pe direct (curierul zonei tale)
Exemple de platforme
  • Colete-Online.ro – integrare opt curieri
  • ecolet.ro – integrare patru companii de curierat
  • woot.ro – integrare șase companii de curierat
  • allpacka.ro – integrare șapte companii de curierat
  • google serch – căutați și alte companii
*Nu am dat linkuri. Scopul acestui mic ghid nu este acela de a face reclamă ci acela de a da recomanda startapurilor de ecommerce cum să livreze coletele. Alegerea uneia dintre acestea este o opțiune ce ține de preferințele fiecăruia.

Calin Pacurar | www.myebox.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

blacktech.ro

Postări populare