vineri, 30 octombrie 2020

Simplificări majore la înființarea firmelor ..


conform directivelor europene necesare a fi transpuse în România până în vara anului 2021.

Proiectul de lege inițiat de Ministerul Justiției trebuie să fie aprobat de Guvern, adoptat de Parlament, promulgat prin decret prezidențial și publicat în Monitorul Oficial pentru a se aplica.

1. Actul constitutiv se va întocmi online prin completarea unui formular-tip, cu opțiuni predefinite, care va fi disponibil pe site-ul Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC). Actul constitutiv formular-tip sau, după caz, cel individualizat, va fi semnat de către toți fondatorii sau de reprezentanții acestora cu semnătură electronică calificată.

2. Cererile de înregistrare și înscrisurile depuse în susținerea acestora, care sunt întocmite de avocați sau de notari publici, vor putea fi semnate de aceștia cu semnătură electronică calificată și transmise online.

3. Certificatele de înmatriculare și certificatele constatatoare vor putea fi emise și în format electronic, semnate cu semnătură electronică calificată/sigiliul electronic calificat.

Obligații care o să dispară:
4. Aici se face referire la mai multe chestiuni, printre care eliminarea cerinței de efectuare a vărsământului aportului la capitalul social al SRL-urilor la momentul constituirii (se va face etapizat), a acordului Secretariatului General al Guvernului și al autorităților locale pentru folosirea anumitor cuvinte în denumire (verificarea va fi făcută intern la ONRC), a depunerii dovezii rezervării denumirii, a depunerii unor declarații pe propria răspundere și a cerinței depunerii specimenului de semnătură pentru reprezentanții legali.

NOU: Ocupația de registrator de la ONRC:
5. Registratorii vor reprezenta personalul de specialitate juridică, învestit să exercite un serviciu public de interes general.
Accesul în profesie se va face pe bază de examen sau concurs, iar numirea și eliberarea din funcție va fi făcută de directorul general al ONRC.
Registratorul va răspunde disciplinar, civil și penal pentru faptele sale.

6. Înregistrarea în registrul comerțului se va face în baza controlului de legalitate făcut de un registrator. Această persoană se va ocupa de controlul prealabil înregistrării companiilor, dar și de fuziuni, divizări, dizolvări și radieri.

Accesul online la informațiile despre firme, chiar și despre cele din alte state UE:
7. Documentele și informațiile referitoare la persoanele fizice și juridice înregistrate în registrul comerțului se vor arhiva și în format electronic pentru a permite furnizarea rapidă de copii electronice, certificate de pe actele prezentate (chiar dacă acestea au fost depuse în format tipărit).

8. O să devină disponibile mai multe date în registru. De exemplu, cele referitoare la sucursale (în registrul sucursalei, date despre societatea-mamă dintr-un alt stat membru și, invers, în registrul societății-mamă, informații despre sucursală).

Odată intrat în vigoare, proiectul de lege va înlocui prevederile actuale ale Legii 26/1990 (Legea ONRC), cele ale Legii 359/2004 (simplificarea formalităților de înregistrare a persoanelor fizice și juridice) și cele ale Ordonanței de urgență 116/2009 (unele măsuri privind înregistrarea la ONRC).

Sursa: AvocatNet.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

blacktech.ro

Postări populare